IMG_0327

Djelatnicima Nacionalnoga centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja predstavljeni su rezultati projekta GRASS (Grading Soft Skills). Rezultate su prezentirali Ratko Medan, dipl. ing. geod. – profesor mentor i Matilda Matošević, dipl. ing. geod. – profesorica iz Geodetske tehničke škole u Zagrebu.

GRASS je jedan od triju najuspješnijih projekata iz područja edukacije, a odabrala ga je Europska komisija. Razvijao se uz potporu EU Programa za cjeloživotno učenje (Lifelong Learning Programme – LLP), a njegovi sudionici smatraju da će biti koristan i drugim obrazovnim institucijama.

Zemlje koje kao partneri sudjeluju u projektu su Hrvatska, Irska, Srbija i Švedska. Iz svake je zemlje u projekt uključena po jedna visokoškolska obrazovna ustanova (Fakultet organizacionih nauka u Beogradu u Srbiji, KTH u Stockholmu u Švedskoj, University of Limerick u Limericku u Irskoj i Tekstilno-tehnološki fakultet u Zagrebu u Hrvatskoj) i po jedna osnovnoškolska ili srednjoškolska obrazovna ustanova (Geodetska tehnička škola u Zagrebu u Hrvatskoj, Coláiste Chiaráin u Limericku u Irskoj, Prva kragujevačka gimnazija u Kragujevcu u Srbiji i Väsby New Gymnasium u Upplands Väsbyju u Švedskoj).

U sklopu ovoga istraživačkog i inovativnog projekta već tri godine razvijaju se pedagoški pristupi i potiče se primjena informacijskih tehnologija koje služe kao podrška kontinuiranomu prepoznavanju, razvoju, vrednovanju i priznavanju socijalnih vještina (soft skills) učenika različitih dobnih skupina i razina obrazovanja. Socijalne vještine koje se smatraju izuzetno važnima kada je riječ o postizanju uspjeha u modernome poslovnom okruženju i koje se koriste u svrhu kvalitetne pripreme učenika za tržište rada odnose se na kritičko mišljenje, timski rad, komunikaciju, prezentaciju i rješavanje problema. U Geodetskoj tehničkoj školi vrednovali su komunikaciju, samoregulaciju i digitalnu kompetenciju. Razvijeni su digitalni bedževi (Open Badges) koji se dodjeljuju s namjerom da obrazovne institucije i poslodavci prepoznaju socijalne vještine kao relevantan selekcijski kriterij pri zapošljavanju. Učenici su sudjelujući u ovome projektu poboljšali komunikacijske vještine i motiviranost u izražavanju mišljenja i prezentiranju ideja te su se lakše uključivali u timove pri rješavanju problema.

Sve informacije te pedagošku i tehnološku dokumentaciju o projektu i dosadašnje rezultate projekta možete pronaći na linku:  https://sites.google.com/site/llpgrassproject/.