O TALIS-u
Što je TALIS?
Teaching and Learning International Survey (TALIS), odnosno Međunarodno istraživanje učenja i poučavanja, najveće je međunarodno istraživanje u obrazovanju koje daje priliku učiteljima, nastavnicima i ravnateljima škola iz cijeloga svijeta da podijele svoje stavove i iskustva o radu s ciljem unapređenja kvalitete učenja i poučavanja. TALIS istraživanje pokrenula je Organizacija za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) početkom 2000-ih godina s ciljem prikupljanja valjanih i usporedivih podataka o učenju i poučavanju kako bi se zemljama sudionicama pomoglo u evaluaciji i redefiniranju obrazovnih politika. Uz OECD i zemlje sudionice, u razvoju i provedbi TALIS istraživanja sudjeluju i međunarodna organizacija učiteljskih sindikata Education International (EI), Europska komisija te drugi socijalni partneri poput UNESCO-a.
Popis zemalja i teritorija koji sudjeluju u TALIS istraživanju dostupan je na sljedećoj poveznici: https://www.oecd.org/education/talis/participantsintalis.htm
Više informacija o TALIS istraživanju dostupno je na sljedećoj poveznici: https://www.oecd.org/education/talis/
Za sva dodatna pitanja možete nam se obratiti na: TALIS@ncvvo.hr
Ciklusi istraživanja
TALIS istraživanja provode se u višegodišnjim ciklusima, a svaki ciklus dobiva ime po godini u kojoj se provodi glavno ispitivanje. Do sada su provedena tri ciklusa TALIS istraživanja: TALIS 2008, TALIS 2013 i TALIS 2018. Republika Hrvatska priključila se TALIS istraživanju u drugom ciklusu istraživanja (TALIS 2013).
TALIS 2024
Glavno ispitivanje u sklopu četvrtog ciklusa TALIS istraživanja (TALIS 2024) provest će se 2024. godine, a Republika Hrvatska sudjelovat će u osnovnom modulu istraživanja (učitelji od 5. do 8. razreda osnovne škole i ravnatelji osnovnih škola) te u dva dodatna modula istraživanja: srednjoškolski nastavnici i ravnatelji srednjih škola te „Teacher Knowledge Survey“, odnosno Istraživanje o pedagoškom znanju učitelja. Rezultati istraživanja bit će objavljeni 2025. godine.
Što se ispituje TALIS istraživanjem?
TALIS istraživanjem žele se potaknuti rasprave o poučavanju kao profesiji. Posljednji ciklus TALIS istraživanja (TALIS 2018) bio je usmjeren na devet glavnih tema: nastavna praksa, vođenje i upravljanje školom, profesionalna praksa, inicijalno obrazovanje i profesionalni razvoj, pružanje povratnih informacija o radu, školsko ozračje, zadovoljstvo poslom, ljudski resursi i odnosi s dionicima te samoučinkovitost učitelja i nastavnika. Osim glavnih tema, naglasak je bio i na dvije teme koje se prožimaju kroz različita područja: inovacije te jednakost i različitost.
Tko su ispitanici u TALIS istraživanju?
U osnovnoj komponenti TALIS istraživanja sudjeluju učitelji od petog do osmog razreda osnovne škole i ravnatelji osnovnih škola (ISCED 2). Uz osnovnu komponentu, zemlje sudionice mogu sudjelovati i u dodatnim modulima istraživanja kao što je sudjelovanje učitelja razredne nastave (ISCED 1), srednjoškolskih nastavnika i ravnatelja srednjih škola (ISCED 3) te predškolskih odgojitelja i ravnatelja predškolskih ustanova (ISCED 0).
TALIS istraživanjem nastoje se prikupiti pouzdane informacije o cjelokupnoj populaciji učitelja, nastavnika i ravnatelja škola u određenoj zemlji ili teritoriju, zbog čega se istraživanje provodi na reprezentativnom uzorku učitelja, nastavnika i ravnatelja. Rezultati istraživanja temelje se isključivo na samoprocjenama učitelja, nastavnika i ravnatelja škola, odnosno na njihovim stavovima, percepcijama, uvjerenjima i prikazima aktivnosti, zbog čega se rezultati TALIS istraživanja mogu razlikovati od dostupnih službenih statističkih podataka. Cilj je dobiti uvid u to kako učitelji, nastavnici i ravnatelji škola percipiraju okruženje u kojemu rade i na koji se način obrazovne politike provode u praksi.
Rezultati TALIS istraživanja
Rezultati TALIS istraživanja objavljuju se u međunarodnim OECD-ovim publikacijama i nacionalnim izvješćima NCVVO-a.
TALIS 2018
Nacionalna izvješća:
Međunarodna izvješća:
https://www.oecd.org/education/talis/talis-2018-country-notes.htm
https://www.oecd.org/education/talis-2018-results-volume-i-1d0bc92a-en.htm
https://www.oecd.org/publications/talis-2018-results-volume-ii-19cf08df-en.htm
https://www.oecd.org/education/talis/TALIS2018_insights_and_interpretations.pdf
https://www.oecd.org/education/mending-the-education-divide-92b75874-en.htm
https://www.oecd.org/education/teachers-getting-the-best-out-of-their-students-5bc5cd4e-en.htm
https://www.oecd.org/education/talis/positive-high-achieving-students-3b9551db-en.htm
TALIS 2013
Nacionalno izvješće:
Međunarodna izvješća:
https://www.oecd-ilibrary.org/education/talis-2013-results_9789264196261-en
https://www.oecd.org/education/school/talis-country-notes-and-country-profiles.htm
Međunarodne i nacionalne baze podataka dostupne su na sljedećim poveznicama:
https://www1.compareyourcountry.org/talis-teacher-survey
https://www.oecd.org/education/talis/TALIS_2018_Technical_Report.pdf