PIRLS je međunarodno istraživanje razvoja čitalačke pismenosti u materinskome jeziku (Progress in International Reading Literacy Study) Međunarodnoga udruženja za vrednovanje obrazovnih postignuća IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement) koje se od 2001. godine provodi u petogodišnjim ciklusima na uzorku učenika četvrtih razreda osnovne škole. Osnovna je svrha istraživanja na temelju analiza prikupljenih podataka unaprijediti čitalačke kompetencije poboljšavajući poučavanje i učenje čitanja. Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja nositelj je istraživanja u Republici Hrvatskoj koja 2021. godine po drugi put sudjeluje u glavnome istraživanju i dobiva priliku usporediti postignuća učenika s onima iz 2011. godine te utvrditi desetogodišnje trendove na razini nacionalnoga obrazovnoga sustava i u međunarodnome kontekstu.
O PIRLS-u
ePIRLS čitanje online: praćenje čitanja na internetu i istraživačkih vještina
Dokumenti
Odluke
– Odluka o sudjelovanju osnovnih škola u projektu PIRLS 2011. u škol. god. 2010./2011.
– Odluka o imenovanju i naknadi školskih koordinatora za provođenje ispitivanja u okviru projekta PIRLS 2011. – Međunarodno istraživanje o učeničkim postignućima u području čitanja (u četvrtim razredima osnovne škole), u škol. god. 2009./2010. U Republici Hrvatskoj
– Odluka o dnevnici i naknadi troškova putovanja školskim koordinatorima koji će nazočiti sastanku školskih koordinatora u projektu PIRLS 2011. – Međunarodno istraživanje o učeničkim postignućima u području čitanja (u četvrtim razredima osnovne škole)