Izvor: HINA

Profesor na američkome Sveučilištu Columbus Zdeslav Hrepić  u iscrpnu je predavanju na temu Obrazovne reforme u SAD-u proteklih pola stoljeća: ciljevi, rezultati te pouke koje je moguće razmatrati u kontekstu hrvatskoga obrazovnog sustava istaknuo kako je za kvalitetno obrazovanje presudna metodologija, te upozorio da treba paziti da korištenje tableta ne šteti djeci. Fizičar koji je fakultetsku diplomu stekao u Hrvatskoj, čije obrazovanje smatra kvalitetnim i boljim nego u mnogim zemljama koje u obrazovanje ulažu više novca, znanstvenu karijeru nastavio je u SAD-u. Trenutačno predaje fiziku na Sveučilištu Columbus u američkoj saveznoj državi Georgiji, a u četvrtak poslijepodne održao je višesatno predavanje u Nacionalnome centru za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO).

Predavanju su sudjelovali predsjednica Odbora za obrazovanje, znanost i kulturu Hrvatskoga sabora Vesna Bedeković, pomoćnik ministrice znanosti i obrazovanja Momir Karin, zamjenica zagrebačkoga gradonačelnika Jelena Pavičić Vukičević  i ravnateljica NCVVO-a Ivana Katavić koji su uvodno pozdravili predavača i istaknuli važnost primjera dobre prakse drugih zemalja za obrazovnu reformu u Hrvatskoj. U prvome dijelu predavanja Hrepić je govorio u obrazovnim reformama u SAD-u u proteklih pola stoljeća. Ocijenio je kako su te reforme bile neuspješne jer su se pokušale provesti ‘izvana’.

Nakon svih reforma, rekao je, rezultati pokazuju da je obrazovanje manje kvalitetno, iako su, u skladu s reformama obrazovanja, s više novca financirane škole u kojima je trebalo smanjiti nejednakosti, a zakonom je, primjerice, utvrđeno i da se djeca s posebnim potrebama trebaju obrazovati u najmanjoj restrikciji. Utvrđeno je i da se znanje provjerava na testovima za koje je pak razvijena posebna industrija koja priprema učenike za te testove, a ignorira se to što dijete stvarno može postići. Hrepić je i osobno primijetio da svaka nova generacija studenata ima nižu razinu znanja te ocijenio kako se podcjenjuje činjenično znanje, a studenti imaju i sve slabije grafomotoričke sposobnosti. Zato, zaključio je, profesor Zdeslav Hrepić, treba biti jako oprezan u primjeni tableta kod djece kako im oni ne bi štetili i spriječili razvoj njihovih grafomotoričkih sposobnosti. Ustvrdio je i da se uspjeh obrazovne reforme temelji na dobrim učiteljima koji “vrijede više od tisuća dolara”.