NCVVO Zeleni Logo

Sindikat Preporod oglasio se Priopćenjem u vezi pisanja nacionalnih ispita u kojem stoji niz neistina i tendencioznih zaključaka koji ničim nisu potkrijepljeni. Smisao sindikalnog aktivizma ne treba biti uvijek po svaku cijenu protiv svega što se čini u obrazovanju pa makar to bilo motivirano i željom pridobivanja novih članova i prisutnosti u javnosti.

Prije svega ispiti nisu počeli jučer (Priopćenje od 6. ožujka), nego 4. ožujka što je već mjesecima poznato svim školama i hrvatskoj javnosti, ali ne i potpisniku Priopćenja.

Ako potpisnik Priopćenja do sada nije shvatio, citiram, „smisao akcije“ provedbe nacionalnih ispita, ponovit ću već niz puta ranije rečeno. Hrvatska je jedna od rijetkih europskih zemalja koja nije imala standardizirano vanjsko vrednovanje učeničkih postignuća na kraju završnog ciklusa osnovnoškolskog obrazovanja (četvrti i osmi razred). Ispiti će poslužiti učenicima i roditeljima da temeljem standardiziranog ispita, koji je vrednovan od neutralnog i objektivnog ocjenjivača, usporede svoje rezultate u odnosu na prosjek škola ili u odnosu na nacionalni prosjek. Također, škole će moći vidjeti gdje se nalaze u odnosu na prosjek osnivača ili prosjek države. Nijedna ozbiljna promjena u obrazovanju ne bi se smjela donositi bez snimke stanja, a osobito kad je u pitanju promjena predmetnih kurikula. Nacionalna obrazovna politika će na temelju rezultata i analize nacionalnih ispita ubuduće moći raditi utemeljene i ozbiljne promjene predmetnih kurikula, a Agencija za odgoj i obrazovanje će temeljem svega moći ciljano planirati stručno usavršavanje učitelja. Upravo radi svega toga Centar radi temeljitu analizu ispita iz svih predmeta što ćemo u dogledno vrijeme dostaviti našem resornom ministarstvu. Toliko o „smislu akcije“, konstataciji o besmislenosti i višestrukoj štetnosti, a da to nikakvim argumentima nije potkrijepljeno. Legitimno je biti protiv nečega, ali neozbiljno je ako time sve počinje i završava.

Nadalje, nije korektno svjesno iznositi neistine pa tvrditi da „nacionalni ispiti učenike nepotrebno plaše“, a roditelje bezrazložno „brine“ iako je Centar od početka poručivao učenicima, njihovim roditeljima i učiteljima da se za ispite ne treba posebno pripremati jer želimo dobiti realnu sliku učeničkih postignuća i trajno stečenih znanja na kraju obrazovnog ciklusa. Od navedenog sindikata puno su zreliji desetogodišnji učenici koji su u javnosti rekli da im ispit nije bio stresan i da ničim nisu pokazali otpor prema ispitu. Još zrelije su bile prošle godine učenice osmog razreda koje su javno rekle da će im rezultati na nacionalnim ispitima biti jasna smjernica koju srednju školu upisati.

Na kraju, dirljiva je briga za ravnatelje škola potpisnika Priopćenja o kojima u svim godinama sindikalnog djelovanja nikad ništa nije lijepo rekao, naprotiv. Ističem da su ravnatelji zajedno sa svojim učiteljima i stručnim suradnicima vrhunski odrađuju posao organizacije provedbe ispita, na čemu im zahvaljujemo jer smo svjesni da to nije jednostavno zbog organizacijske zahtjevnosti obzirom na prostorne probleme koje neke škole imaju.

Vinko Filipović,

ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja