Poštovane kolegice i kolege,
zahvaljujem svima koji su se javili na Javni poziv za izradu nacionalnih ispita i popratnih ispitnih materijala za osnovnu školu za školsku godinu 2025./2026. Raduje me da se svake godine javlja sve veći broj kandidata, što potvrđuje rastuću zainteresiranost učitelja, ali i nastavnika iz akademske zajednice za sudjelovanjem u ovome zahtjevnom i odgovornom poslu.
U stručne radne skupine za školsku godinu 2025./2026. veći dijelom su imenovani članovi koji su sudjelovali u izradi nacionalnih ispita za ovu školsku godinu. No, u gotovo svaku smo stručnu radnu skupinu (SRS) uključili najmanje jednoga novog člana koji će zasigurno pridonijeti dodatnoj kvaliteti ispita.
Posebno zahvaljujem članovima stručnih radnih skupina koji su sudjelovali u izradi nacionalnih ispita za školsku godinu 2024./2025., a nisu odabrani u stručnu radnu skupinu za izradu nacionalnih ispita za sljedeću školsku godinu. Njihov je doprinos u izradi ispita, kao i doprinos nekih dosadašnjih članova koji se ove godine nisu javili iz nekih osobnih razloga, hvale vrijedan. Međutim, zbog principa da svake godine uvrstimo barem jednog novog člana SRS bilo nam je teško odreći se sudjelovanja „starog“ člana SRS, ali ostajemo dosljedni u tome jer na taj način želimo pokazati da svatko ima mogućnost sudjelovati u izradi nacionalnih ispita.
Zahvaljujem i ostalim učiteljima koji su se javili na javni poziv, a koji ovaj put nisu imenovani. Međutim, vjerujemo da ih to neće pokolebati u namjeri da budu suradnici Nacionalnoga centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja, odnosno da se jave na neke druge javne pozive koje objavljujemo. Jedan od takvih još traje, a to je Javni poziv za izbor članova skupina za vrednovanje nacionalnih ispita koji će se pisati u ožujku i travnju ove godine.
Mojim suradnicama i suradnicima (predmetnim koordinatorima) i meni nije bilo lako od velikoga broja prijava odabrati one kandidate koje smo u ovome trenutku smatrali najboljima.
Od imenovanih članova stručnih radnih skupina očekujemo da pridonesu dodatnoj kvaliteti nacionalnih ispita i time ostvarimo unapređenje nacionalnih ispita kao objektivnom i standardiziranom ispitu kojim se vrednuju trajno stečena znanja naših učenika.
S poštovanjem,
Vinko Filipović
ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja