Međunarodnim istraživanjem računalne i informacijske pismenosti (International Computer and Information Literacy Study – ICILS) istražuje se u kojoj su mjeri učenici pripremljeni za život i rad u digitalnome dobu. Organizacija IEA provodi ovo komparativno istraživanje velikih razmjera kojim se prikupljaju relevantne informacije o području informacijsko-komunikacijskih tehnologija (IKT) u primarnome obrazovanju, a za provedbu u Republici Hrvatskoj nadležan je Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja.
U zadnjih četrdeset godina informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) uvelike su utjecale na svakodnevni život ljudi te na rad i društvene odnose. Danas je uporaba IKT-a integrirana u sve aspekte našega života. Provedbom istraživanja ICILS u zemljama sudionicama prikupljaju se pouzdani i međunarodno usporedivi podatci o razvoju vještina računalne i informacijske pismenosti mladih u 21. stoljeću.
Ovim istraživanjem prikupljaju se pouzdani, komparativni i primjenjivi podatci koji mogu poslužiti za planiranje obrazovanja za digitalnu pismenost. Sudjelovanjem u istraživanju ICILS zemlje dobivaju podršku u donošenju informiranih odluka o tome kako najbolje pripremiti učenike za život u doba neprekidno razvijajućih digitalnih tehnologija. Istraživanje pomaže zemljama razumjeti kako se digitalne tehnologije koriste u učionicama i kakav je njihov utjecaj na nastavne metode potrebne za razvijanje vještina računalne i informacijske pismenosti.




