Tjedan globalnog obrazovanja

U sklopu Tjedna globalnog obrazovanja Centar za mirovne studije i GOOD inicijative dana 19. studenog 2020. godine, organizirao je panel “Ima li zemlje znanja bez globalnog obrazovanja?” .

Središnje pitanje panela bilo je pruža li formalni odgojno-obrazovni sustav u Hrvatskoj učenicima okruženje i mogućnosti da se razviju u globalno kompetentne osobe koje će razumjeti umreženost lokalnih, nacionalnih i globalnih realnosti, znati živjeti u interkulturnim društvima i zauzimati aktivan stav u borbi za ljudska prava, dostojanstvo i održivost.

“Globalno obrazovanje je obrazovanje koje otvara oči i umove prema realnostima ovoga globaliziranoga svijeta te ih pokreće prema ostvarenju svijeta u kojemu vladaju pravda, jednakost i u kojemu su ljudska prava temeljna vrijednost”, stoji u  Deklaraciji o globalnom obrazovanju nastale u Maastrichtu 2002. godine.

Hrvatska je kao članica UN-a dužna provoditi Agendu 2030 u kojoj je Kvalitetno obrazovanje jedno od ključnih ciljeva, što uključuje usmjeravanje obrazovanja i na globalna pitanja.

Ana Markočić Dekanić iz Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja izlagala je o rezultatima PISA 2018 testiranja globalnih kompetencija  petnaestogodišnjaka u Hrvatskoj, Lovorka Bačić iz Centra za mirovne studije osvrnula se na stanje s građanskim odgojem i obrazovanjem u kontekstu izgradnje globalnih građanskih kompetencija mladih, a Helena de Karina predstavila je svoj rad u području globalnog obrazovanja u Prvoj riječkoj hrvatskoj gimnaziji.

Održanu raspravu možete pogledati na facebook stranici Centra za mirovne studije, pod poveznicom: https://www.facebook.com/events/442860820038363/?active_tab=discussion

Izvor: Centar za mirovne studije